Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

contrabas draagband

  • ad van beusekom

    Hallo;

    ik ben op zoek naar een systeem om lopend te kunnen spelen op mijn contrabas: ik stel me een een draagband voor, waarin je de bas hangt en die je als een soort tuig om je schouders draagt.

    Ik kan er niets over vinden op internet, maar misschien is iemand zoiets tegengekomen en kan me er over vertellen (waar je zoiets koopt, hoe het werkt, hoe het bevalt etc…).

    Ik hoop dat ik hier reacties op krijg, ben erg benieuwd

    groeten Ad van beusekom

    Amsterdam

  • spijker

    flink trainen en zorgen dat je hem gewoon zo op kan tillen en lopen

  • ad van beusekom

    bedankt voor je reactie; hier heb ik veel aan!

    gr…Ad

  • Ton

    kijk eens op:

    http://www.lemurmusic.com

    of bij andere verzendhuizen.

    Of bel eens met een contrabas speciaalzaak.

    Ton

  • nx

    Kijk eens naar de bassist van straat, die loopt met zijn bas. Gebruikt een schouderband bevestig met een haak aan de zijkant van zijn bas.

    Ik heb dit wel vakergezin bij amerikaans dixieland bandjes

  • Branko Teuwen

    Beste Ad

    In het verleden heb ik ooit gewerkt met een zeer goed baswiel, dat wiel kun je bestellen bij Hans Peeters, bas en vioolbouwer te Arnhem tel:026-4432625, hij is mijn bass-doctor al sinds mijn conservatorium tijd en is de meest flexibele geest op dit gebied dus…

    Het wiel is van oorsprong bedoeld voor enkel transport, maar het zal me niks verbazen dat er een soort remmetje op gemaakt kan worden, en dat is dan altijd nog beter dan lopen, spelen en sjouwen tegelijkertijd, van mij mag je, maar dat gaat je rug niet trekken…vriendelijke groeten van

    Branko Teuwen

    ad van beusekom schreef:

    >

    > Hallo;

    > ik ben op zoek naar een systeem om lopend te kunnen spelen op

    > mijn contrabas: ik stel me een een draagband voor, waarin je

    > de bas hangt en die je als een soort tuig om je schouders

    > draagt.

    > Ik kan er niets over vinden op internet, maar misschien is

    > iemand zoiets tegengekomen en kan me er over vertellen (waar

    > je zoiets koopt, hoe het werkt, hoe het bevalt etc…).

    > Ik hoop dat ik hier reacties op krijg, ben erg benieuwd

    > groeten Ad van beusekom

    > Amsterdam

  • Branimir Teuwen

    Beste Ad,

    Hier nog effe een idee voor de contrabas sjouwerij.

    Ik ben op dit moment in onderhandeling met “Double Trolley” een manier om je bas lopend te vervoeren, ga maar eens kijken op www.contrabas.startpagina.nl en klik dan verder naar “verzendhuis en onderdelen” en klik dan naar “Double Trolley”.

    Een tijd geleden waren ze uitverkocht, ik sta dus ook op een lijst, weet nog niet wat het kost, maar ziet er wel proffesioneel uit.

    Veel succes en groeten van

    Branimir Teuwen