Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Versterking contrabas

  • Renzo

    Ik ben sinds kort in het trotse bezit van een prachtige contrabas, maar zit wel met een vraagje: wat is de ultieme basversterker voor dit geweldige instrument?

    Speel zelf 20 jaar bas en heb altijd via een Peavey (TKO) combo gespeeld, maar dit is niks voor de contra…………………..Wat is jullie mening/tip

    Groet,

    Renzo

  • Bert

    Hoi Renzo,

    kijk eens op de site van Philip Baumgarten:

    http://www.baumgarten.nl

    Groetjes,

    Bert

  • Branimir Teuwen

    Dag Renzo,

    Hier even een paar tips van een praktijk man, vroeger had je Polytone basversterkers, die zijn nu bijna niet meer te krijgen, koop in vredesnaam niet de nieuwste uitvoering want die kost maar liefst net onder de 1000 euro en heeft zoveel knoppen, dat je geluid er alleen maar minder van wordt.

    Ik heb bij Tonika muziek in Groningen een Ashdown Five Fifteen basscombo gekocht, voor 275 euro, een 15"/100 watt speaker en precies die knopjes die je nodig hebt.Klinkt met mijn bas te gek, ik gebruik een piezo van SDsystems die ik dan tussen de kam en het bovenblad van de bas heb geplaatst.

    Overigens moet je met een dergelijk basscombo wel een steekkarretje meenemen want de versterker is net niet te tillen, weegt plusminus 26 kilo.

    Heb jij trouwens een volledig houten of triplex bas? dat wil ook nog wel eens uitmaken, welke versterker je er dan het beste bij kunt nemen, is gewoon persoonlijk.

    Ik hoop dat je hiet iets mee kunt, met vriendelijke groet van Branimir Teuwen

  • Tamara

    Ik gebruik de Fishman BP-100. Kostte iets van 180 euro. Is bij mijn weten een veel gebruikt element voor contrabas en ik ben er ook wel tevreden over.

  • Bert Boon Vioolbouw

    De adviesprijs is inmiddels 153 euro

    www.bbviolins.nl

  • eric

    hoi renzo ik gebruik een underwood element bevalt prima al 20 jaar lang.

    en voor teversterker klinkt een buizen versterker het beste probeer eens fenderbassman 100( losse top)

  • ellen

    Ook ik ben op zoek naar een element voor “ mijn eerste contrabas” en stuit vaak op de naam Underwood. Worden deze elementen nog wel eens tweede hands aangeboden door die bassisten die weer iets beters hebben gekocht?

    Het gaat mij om het gebruik op kleine kroegpodia etc.

    En wat is jullie ervaring met SD? (Voor blazers prima elementen!)

    Ellen

  • Renzo

    Hallo Ellen,

    Ik ben ondertussen al een tijdje aan het spelen via Fishman elementen. Ben hier erg tevreden over (en ze zijn redelijk betaalbaar). Van het merk waar jij het over hebt, heb ik het afgelopen jaar niets van gezien (al zegt dat natuurlijk niet veel).

    Succes met je zoektocht………………………..