Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lesboek beginners

  • Pam

    iemand een suggestie voor een goed beginnerslesboek contrabas? Noten lezen kan ik al, het gaat me om de vingerzettingen, posities etc. Liefst in het Nederlands.

  • René

    Hoi Pam,

    Ik sluit mij van harte bij je aan. Ook ik ben een beginnende contrabassist. Ik kocht deze week mijn 1e bas. Ook ik zoek een beginnerslesboek. Valt het jou ook op hoe weinig lectuur er te koop is ?? Zullen we afspreken dat we elkaar berichten als we wat vinden ??

    Groetjes, René Slagers.

  • René

    Oeps… ik had mijn e-mailadres verstopt…

    Greetz, René.

  • Pam

    nou, ik zie je mailadres nog steeds niet hoor…

    okee, als ik een goed boek heb gevonden meld ik dat.

    Hoe heb je dat eigenlijk gedaan, je 1e bas gekocht? In een winkel? Via marktplaats? Deskundige mee?

    Pam

  • Ton

    Mensen,

    probeer eens http://www.lemurmusic.com -> is engelstalig maar wel goed spul te verkrijgen….

    Ton

  • René

    Hoi Pam,

    Bij mijn 2e berichtje kan je mijn naam aanklikken en dan opent hij mijn e-mailadres. Als dat bij jouw niet het geval is geef ik het je even: rene.marga.slagers@hetnet.nl

    Ik ben ook via marktplaats aan het zoeken en laat je wel weten als ik wat vind.

    Om op je 2e vraag te antwoorden. Ik woon in Enkhuizen een klein stadje met een behoorlijke (oude stijl) jazzscene. Ik speelde tot nu toe in 1 van die bandjes mee op mijn schuiftrombone. Door omstandigheden hield ons bandje op te bestaan en nu leek het mij wel aardig van DIE gelegenheid gebruik te maken en ander instrument te gaan bespelen. Mij werd wel eens verteld dat mijn ritmiek en timing in het spel één van mijn sterkere eigenschappen waren toen gingen mijn gedachten naar de contrabas, het instrument waar ik al langer in geinteresseerd was. Eén van de Enkhuizer bassisten had zijn 3/4 bas nog over. Omdat hij lang en fors is wilde hij een 4/4 bas. Ik ben kleiner als hij dus die 3/4 bas was perfect voor mij en ik heb 'm daarna dus eigenlijk gewoon in goed vertrouwen van een bekende (collega) muzikant gekocht. En dat vertrouwen is niet beschaamd. Hij speelt/klinkt geweldig (ik speel nog niet ECHT) en ziet er heel mooi uit.

    Groetjes, René

    > Pam schreef:

    >

    > nou, ik zie je mailadres nog steeds niet hoor…

    > okee, als ik een goed boek heb gevonden meld ik dat.

    > Hoe heb je dat eigenlijk gedaan, je 1e bas gekocht? In een

    > winkel? Via marktplaats? Deskundige mee?

    > Pam

  • Branko Teuwen

    Dag Pam,

    Als het per se in Nederlands moet zijn dan is de methode van Koos Serierse een hele goede keus of anders in het engels, Ray Brown's Bassmethod.

    Veel succes groeten van Branko Teuwen

    www.brankoteuwen.comPam schreef:

    >

    > iemand een suggestie voor een goed beginnerslesboek

    > contrabas? Noten lezen kan ik al, het gaat me om de

    > vingerzettingen, posities etc. Liefst in het Nederlands.

  • Ernest Dobber

    http://www.maakmuziek.nl/webwinkel/contrabas/p-1b/103508–double_bass_starter_contrabas_meespeelstukken_boek_cd.html

    Ik weet niet precies wat je zoekt, maar dit is voor beginners een goed boek. Ook zou ik je de lesboeken van gary carr aanraden. begin zijn methode gewoon met boek 1. zijn aanpak is niet heel standaard, maar heeft zich als zeer effectief bewezen.

    Groetjes, Ernest Dobber

    contrabassist/muziekdocent