Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Contrabas te koop gevraagd

• Theo Verharen

Hallo,

Ik ben een beginnend contrabas speler (Rock en Roll / blues style).

Ik woon in Eindhoven

Ben op zoek naar en betaalbare bij voorkeur 3/4 contrabas

Triplex bespreekbaar maar bij voorkeur vol massief of half massief

Boven 1000,- is voor mij geen optie of hij moet al helemaal klaar zijn met darmsnaren en verlaagde kam enz.

Als iemand iets weet hoor ik het graag

theo@dse.nl

• Danny

Voor een dubbeltje op de eerte rang he…. succes

Een setje darm snaren alleen al kost zo rond de 4 tot 6 honderd euro of meer.

Bovendien hoef je voor rock en roll of blues echt niet persee darm te hebben. (al is het natuurlijk wel cool ;) )

Een advies : kijk eens op www.talkbass.com en doe er veel kennis op in de newbie links van het contrabas forum. Dan zie je ook hoe slecht goedkope e-bay bassen zijn.

Succes in je zoek tocht maar mijn advies : informeer je goed. En als je iets goeds zoekt kijk dan eens bij genomineerde handelaren en bouwers. er staan verschillende links op contrabas.startpagina.nl.

Mijn eigen is Jan knooren in schimmert. Uurtje rijden vanuit eindhoven denk ik (of minder) en ik vind hem erg goed,

• chris

Theo,

Ben je inmiddels voorzien. Ik heb een mooie contrabas staan, zwart met witte randen, echt een rockabilly bas om te zien. Ebbenhouten eindpin, gemodificeerde brug, nieuwe eindlus, strijkstok (lekker belangrijk) en hoes. Er liggen nu nog stalen snaren op, maar ik heb nog een setje Hillbilly Slap Strings uit Amerika liggen. Hij ziet er nog super uit, speelt goed. Prijs 500 euro inclusief snaren.

Gr

Chris

• Martin

Maestro,

Ik heb ooit bas gespeeld. Doe al meer dan tien jaar niets meer en opeens kwam de ingeving: koop een contrabas. Zoekende op internet kwam ik je bericht tegen.

Heb je hem nog? Waar kan ik hem vinden?

Groeten