Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

theekistbas

• Roel Tieges

Hallo,

zou iemand mij kunnen vertellen van welk materiaal de snaar is?

ik heb van horen zeggen dat dit kan met een waslijn…..

Alvast bedankt,

Roel Tieges

• geert van robaeys

Beste,

Is het veel gevraagd om mij ook zo'n een schetsje te bezorgen . Ik speel in een ban d bassgitaar, maar zou voor sommige nummers graag wat origineler uit de hoek komen

alvast bedankt

geertEd. Schulte schreef:

>

> Hallo,

>

> Het is dit jaar al weer 46 jaar geleden dat ik op de

> theekistbas in de schoolband mee ging spelen. Hoe het daarna

> is gegaan zal ik je hier besparen.

> Op verzoek van een (eveneens?) jeugdige enthousiasteling heb

> ik eens een schetsje gemaakt van dat ‘ding’. Hoe je echter nu

> aan een theekist komt weet ik niet.

> Als je me je email adres stuurt, zend ik het je toe.

>

> Ed

• Ed. Schulte

Dag Geert,

Ik stuur je het tekeningetje toe.

Velen zijn je voorgegaan in hun voornemen, ik wordt zo langzamerhand nieuywsgierig of er al iemand is die werkelijk een theekistbas heeft nagebouwd.

Als dat zo is laat iemand eens een fotoje sturen?

Met vriendelijke groeten,

Ed

• kay

Hoi Ed,

Het lijkt mij ook erg leuk dit instrument te bouwen. Ik hoop dat je nog een kopietje kunt opsturen. kay@nisto.nu

Groetjs,

Kay

• Pepijn

Het kan met een waslijn, maar daar staat erg veel spanning op waardoor het spelen voelt alsof doorlopend op je vingers wordt gemept. Niet heel aangenaam.

Zelf gebruik ik daarom op mijn tweesnarige blikbas (gemaakt van een blikken prullenbak) snaren van nylon trimmerkoord, in verschillende diktes (meestal 1,5 mm, na lang zoeken heb ik 2 en 2,5 mm kunnen bemachtigen) te verkrijgen bij zo ongeveer elke bouwmarkt en elk tuincentrum.

• Dick Pellikaan

Hallo Ed,

zoals al zoveel voorgangers zou ik ook graag de schets van de theekistbas van je willen ontvangen. Trouwens alle informatie is welkom, want ik heb tot nu toe alleen foto's gezien op internet en hem nooit ‘live’ gehoord of gezien.

Alvast hartelijk dank

Dick

• Ed. Schulte

Mail is onderweg ;-)

Deze theekistbas nadert zijn 50 ste verjaardag

Groeten, Ed

• Frank H

Beste Ed,

40 jaar geleden heb ik een theekistbas gebouwd en daar met veel plezier, en succes, op gespeeld. Ik ben momemteel bezig er weer 1 te bouwen. Om ideeën op te doen zou het interessant zijn om jouw schets te bekijken. Kun je me die mailen svp? Ik zal je met plezier een foto sturen als mijn bas af is.

Vast bedankt,

Frank.

• Jan

Kijk eens op Janpakdeleuning.nl. We hebben deze theekistbas gebouwd van een bak waarin kerstbomen werden verkocht in combinatie met een afgezaagde gitaarhals en een bezemstok. Hij werkt al drie jaar bij vele optredens zonder problemen.

met vriendelijke groet,

Jan

• Dick Pellikaan

Hallo Jan,

Na wat aanpassingen aan de hand van de schets van Ed Schulte wil ik volgende week mijn theekistbas testen. Het geluid was zwak, daarom wil ik dit testen met een plakmicrofoon en een condensatormicrofoon. Het geluid moet hoorbaar zijn in een cafe met ca. 80 pratende en hopelijk zingende mensen (en voor mijzelf is het ook wel prettig natuurlijk). Suggesties zijn dus welkom.

met vriendelijke groet

Dick