Hallo Ronald,
Iets heel anders dan wat je zoekt en muzikaal wsch onder jouw niveau, maar zou je het volgende leuk en/of nuttig vinden als tussendoortje?
======== :
Ik benader je omdat ik op zoek ben naar een bassist die eenmalig (wellicht vaker) kan en wil invallen voor mij.
Het gaat om een amateur mandolineorkest in Den Haag waarvan ik de bassist ben. Het speelt ca. 6 keer per jaar voor de bewoners van bejaardentehuizen. Zo ook dinsdagavond 6 september a.s. en die avond kan ik niet meespelen. Zonder de baspartij zijn de optredens duidelijk minder leuk voor het publiek, daarom zou het voor publiek en spelers erg fijn zijn als er een invalbassist was.
Het repertoire is niet moeilijk (mits je bladmuziek kan lezen ook in de F-sleutel). De lijst is 12 stukken waarvan er volgens mij maar twee enige studie vereisen voor een bassist van enig niveau. Het spelen voor bejaarden is dankbaar, zij genieten ervan. Ik ben nog aan het vragen of er geld beschikbaar is voor een onkostenvergoeding, maar 1 a 2 tientjes reiskostenvergoeding wil ik desnoods ook uit eigen zak dokken. Hoewel we een contrabas gewend zijn is ook een basgitaar goed (mits niet harder dan een onversterkte contrabas).
Het repertoire is gemengd: 20% licht-klassiek, 30% volksmuziek, 30% licht pop en 20% oude liedjes. Ik heb de bladmuziek beschikbaar en kan evt. zorgen voor een geluidsopname zodat je je ook thuis zou kunnen voorbereiden. Dinsdag a.s. zou je nog kunnen meespelen op de wekelijkse repetitie. De orkestbezetting is ongeveer 3 x eerste mandoline, 5 x tweede mandoline, 4 x mandola (vergelijk met altviool), 1 x mandoloncello (vergelijk met cello), 1 x contrabas en 4 x spaanse gitaar.
Als je twijfelt of je het leuk vindt, aarzel dan niet om mij te bellen of mailen. De website van het orkest is momenteel uit de lucht dus daar kan ik je niet naar verwijzen.
Hieronder is de repertoirelijst van dit moment.
1. Rondo (klassiek makkie)
2. Tzigana (zigeunerstuk)
3. Two Pieces (medley van Those were the days + Ob-La-Di, Ob-La-Da)
4. Dansen en liederen uit Kroatie (aardige melodieën, vrij snel)
5. El Condor Pasa (bekend, zonder de tweede snelle helft)
6. Gallantry (licht-klassiek romantisch, makkelijke baspartij)
7. Balalaika souvenir (bekende russische melodieën)
8. Griechischer Wein (bekend Udo Jürgens lied)
9. Andrew Lloyd Webber Medley (I don’t know how to love him + Evita + Take that look off your face + Memory (Cats))
10. Tulpen uit Amsterdam (bekend)
11. Guadiana: spaans georienteerd stuk (het moeilijkste stuk maar staat op de reserveplek dus dit zou je over kunnen slaan)
12. Hollandse Jaren: medley van ca. 7 oude liedjes.
Hartelijke groet,
Jan
edcom2@xs4all.nl
========
Ronald de Jong Schreef:
——————————————————-
> Ervaren bassist (32, zowel elektrisch als
[knip
> Tot binnenkort?…
>
> Ronald