Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

(contra) bassist zoekt band in Den Haag

• Ronald de Jong

Ervaren bassist (32, zowel elektrisch als contrabas) zoekt interessante nieuwe band(-leden) in Den Haag. Geen beginners of mensen die op de buhne naar de vloer staren. Performance en contact met het publiek zijn mijn belangrijkste drives. Leeftijdcat: 28-35.

Mijn voorkeur gaat uit naar rockabilly-achtige muziek, funkrock a la G-Love and the special sauce of juist singer-songwriter. Alleen bands met eigen nummers.

Ik speelde voorheen in de bands Black Heart Betty, Virgo, Broshim en met singer/songwriters Stefan Oosthof, Ana Criado en Bjorn van Rozen.

Goede apparatuur, eigen vervoer, blablabla… Kijk gewoon even op: www.myspace.com/ronsbasspage.

Tot binnenkort?…

Ronald

• Jan

Hallo Ronald,

Iets heel anders dan wat je zoekt en muzikaal wsch onder jouw niveau, maar zou je het volgende leuk en/of nuttig vinden als tussendoortje?

======== :

Ik benader je omdat ik op zoek ben naar een bassist die eenmalig (wellicht vaker) kan en wil invallen voor mij.

Het gaat om een amateur mandolineorkest in Den Haag waarvan ik de bassist ben. Het speelt ca. 6 keer per jaar voor de bewoners van bejaardentehuizen. Zo ook dinsdagavond 6 september a.s. en die avond kan ik niet meespelen. Zonder de baspartij zijn de optredens duidelijk minder leuk voor het publiek, daarom zou het voor publiek en spelers erg fijn zijn als er een invalbassist was.

Het repertoire is niet moeilijk (mits je bladmuziek kan lezen ook in de F-sleutel). De lijst is 12 stukken waarvan er volgens mij maar twee enige studie vereisen voor een bassist van enig niveau. Het spelen voor bejaarden is dankbaar, zij genieten ervan. Ik ben nog aan het vragen of er geld beschikbaar is voor een onkostenvergoeding, maar 1 a 2 tientjes reiskostenvergoeding wil ik desnoods ook uit eigen zak dokken. Hoewel we een contrabas gewend zijn is ook een basgitaar goed (mits niet harder dan een onversterkte contrabas).

Het repertoire is gemengd: 20% licht-klassiek, 30% volksmuziek, 30% licht pop en 20% oude liedjes. Ik heb de bladmuziek beschikbaar en kan evt. zorgen voor een geluidsopname zodat je je ook thuis zou kunnen voorbereiden. Dinsdag a.s. zou je nog kunnen meespelen op de wekelijkse repetitie. De orkestbezetting is ongeveer 3 x eerste mandoline, 5 x tweede mandoline, 4 x mandola (vergelijk met altviool), 1 x mandoloncello (vergelijk met cello), 1 x contrabas en 4 x spaanse gitaar.

Als je twijfelt of je het leuk vindt, aarzel dan niet om mij te bellen of mailen. De website van het orkest is momenteel uit de lucht dus daar kan ik je niet naar verwijzen.

Hieronder is de repertoirelijst van dit moment.

1. Rondo (klassiek makkie)

2. Tzigana (zigeunerstuk)

3. Two Pieces (medley van Those were the days + Ob-La-Di, Ob-La-Da)

4. Dansen en liederen uit Kroatie (aardige melodieën, vrij snel)

5. El Condor Pasa (bekend, zonder de tweede snelle helft)

6. Gallantry (licht-klassiek romantisch, makkelijke baspartij)

7. Balalaika souvenir (bekende russische melodieën)

8. Griechischer Wein (bekend Udo Jürgens lied)

9. Andrew Lloyd Webber Medley (I don’t know how to love him + Evita + Take that look off your face + Memory (Cats))

10. Tulpen uit Amsterdam (bekend)

11. Guadiana: spaans georienteerd stuk (het moeilijkste stuk maar staat op de reserveplek dus dit zou je over kunnen slaan)

12. Hollandse Jaren: medley van ca. 7 oude liedjes.

Hartelijke groet,

Jan

edcom2@xs4all.nl

========

Ronald de Jong Schreef:

——————————————————-

> Ervaren bassist (32, zowel elektrisch als

[knip

> Tot binnenkort?…

>

> Ronald

• Eduardo

Wij hebben een band die heet I-MIND in Den Haag en wij zij op zoek naar een bassist. Jij kan sommige van onze liedjes hier gaan luisteren:

www.myspace.com/imindmusic

Als jij interesse hebt laat mij weten

06-15221011

Gr

Ed

• Bart

Hallo

Wij Geer solo gitarist Bart slag gitarist zoeken een bassist van ongeveer onze leeftijd 56 jaar om muziek te spelen uit de jaren 60 70 80 hoeft niet echt proffesioneel te zijn maar kennis van bas spelen vereist

Liefst uit den haag rotterdam

reakties naar 06.36430551

• Paul

hoi Ronald,

Wij zijn de band Sting'R en zoeken nog een bassist (met enige spoed). Wij maken eigen rock muziek en hebben net onze nieuwe EP in bezit. Nu willen we natuurlijk optredens doen, maar zonder bassist wordt het niets !!!.

Op vrijdag van 21.00 uur tot 24.00 spelen we in Musicon. Kijk even op onze website http://www.stingr.nl of op http://www.reverbnation.com/#!/stingr voor complete nummer.

Ik hoop dat je het wat vind en dat je een keer bij ons langs kan huppen. Wij zijn geen moeilijke gasten en zoeken een bassist die zijn eigen spel kan spelen.

Mvg,

Paul