Hallo allemaal,
ik ben sinds een klein jaartje in bezit van een relatief kleine contrabas (1/2) en ben daarop aan het oefenen om slappingbass te kunnen spelen die veel in de rock en roll en rockabilly style gebruikt word.
Na aanschaf van slapsnaren en een verhoging van de brug was deze bas klaar voor gebruik.
Maar toch voelt het niet helemaal goed aan, met name de E en de G snaar zijn vaak lastig aan te trekken.
In het begin dacht ik dat het aan mij lag maar een jaar verder heb ik er nog steeds moeite mee, terwijl de middelste snaren wel lekker gaan.
Ik denk dat de brug toch iets hoger moet.
Sinds twee weken heb ik er een groot probleem bij.
Mijn brug is om ver gevallen tijdens het spelen en sindsdien verloopt hij continu en als ik telang doorspeel valt hij net zo hard weer om.
Ik heb nu al menig keer de snaren opnieuw gesteld, maar het mag niet baten.
Dus mijn vraag betreft weet iemand of er in de omgeving van Utrecht iets is (verder kan ook wel), waar ik eens naar mijn brug kan laten kijken (of heet het Kam) zodat deze opmaat gemaakt kan worden of vervangen.(het liefst klaar terwijl ik wacht).
En heeft iemand een goede tip voor het steeds omvervallen van mijn brug/kam.
Graag wil ik ook de poot vervangen daar deze voor de slapstyle te slap is.
Eigenlijk zou ik misschien een grotere bas moeten hebben, maar deze zijn vaak duur tenzij je een zgn triplexbas aanschaft, maar het voordeel van een kleinere bas
is dat hij wat makkelijker mee te nemen is.
Daar ik nog vrij weing ervaring met snaren heb, vraag ik me af welke snaren bij uitstek geschikt zijn voor de slap techniek.
Ik heb nu snaren van zo`n ca 100 euro aangeschaft maar omdat ik nog moest leren omgaan met de bas vond ik het niet echt nodig om hele duure aan te schaffen, qua gebruik bevallen me wel maar heb geen ervaring met andere.
Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen over mijn problemen en tips heeft voor reparatie en aanschaf van onderdelen(adressen).
Mvg Dennis.