Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waar op letten bij bas kopen beginner

  • robv

    Hallo,

    heb onlangs het plan opgevat om contrabas te gaan spelen. aangestoken door dvd-tje van Zita Swoon (niet dat de bassist extreem uniek is maar de soort muziek spreekt mij aan en de bassist speelt voornameljk contrabas, zodoende). Ga starten met lessen en wil dan ook een eigen contrabas kopen dus ben nu vast aan het rondneuzen op internet wat er zoal te koop is.

    Mijn plannen zijn niet zo ambitieus, in eerste instantie om thuis zelf (met muziek mee) te spelen en wellicht nog eens in een bandje. Ik zie mezelf in eerste instantie niet aan de slag gaan met een strijkstok, meer pop/jazz-achtige muziek.

    Als ik een goedkope beginners contrabas wil kopen waar ook nog aardig geluid uit komt waar moet ik dan op letten?

    matriaal?

    formaat?

    en aan wat voor een bedrag moet ik dan denken? of iemand tips voor een winkel waar ze betrouwbare 2e hands verkopen?

    groeten!

    rob

  • wolf

    Hallo Rob

    Zo is niets te zeggen over kwalitiet/prijsverhouding. Zelfs de ene scheur kan meevallen en de andere (over de stapel heen) de bas waardeloos maken. Op Marktplaats staat een nieuwe bas voor 400 euro, Weet niet of het wat is, maar is ook heel goedkoop. (Koop a.u.b. een bas die een beetje klinkt, anders is het plezier gauw voorbij!)

    Want er is altijd kans dat je voor een bescheiden bedrag een zeer acceptabel instrument vindt.

    Wat heb je hieraan? Wel, zoek eerst een leraar en laat hem/haar de aanbieding beoordelen. Neem hem/haar mee naar de verkoper of neem het instrument op zicht mee.

    MAAR KOOP NOOIT EEN INSTRUMENT ONGEZIEN!!!

    Succes en veel plezier met basspelen.

  • robv

    Ok, bedankt voor de info.

    Heb inmiddels een docent gevonden in den haag dus daar kan ik dan wel mee bespreken wat een goede koop is.

    groeten!

  • Nico

    Hallo,

    Ik zit met hetzelfde ‘probleem’. Ik ben op zoek naar een contrabas en een docent in de regio Den Haag. Iemand een suggestie voor een goede docent op het gebied van jazz/klassiek? En die mij het noten lezen kan bijbrengen?

    Graag jullie reacties! Alvast bedankt.

    Hartelijke groeten,

    Nico.

  • wolf eekhof

    Hallo Nico,

    Ik ben klassiek bassist en basleraar in Den Haag.

    Mail me maar als je denkt dat ik wat voor je kan betekenen. Techniek van de linkerhand, strijken, noten leren , etc kan ik je natuurlijk leren. Voor specifieke jazztechniek moet je (t.z.t.) bij een ander zijn.

    Groet,

    wolf.eekhof@hotmail.com

  • HansHu

    Beste Rob,

    Wij zijn jazz2dress. Momenteel met twee zangeressen en een pianist. We spelen jazz standards. We zijn op zoek naar een bassist die het leuk vindt om dat eens in de twee weken te oefenen (eens per maand onder professionele begeleiding) en af en toe op te treden. Eventueel ook de mogelijkheid om dit met enkele bandleden te oefenen op het VAK in Delft. Dat is dus de regio. Iets voor jou?

    Hans