Ola,

Mijn naam is Tom, en ik ben een ‘Stand-up Dichter’, dat wil zeggen, ik schrijf gedichten en draag die voor. Maar niet zoals veel dichters dat doen, achter een microfoon hun gedicht voorlezen, ik ken mijn gedichten (meestal toch) uit mijn hoofd en ‘vertel’ ze met hier en daar een beetje acteerwerk er in. Dat heeft zo haar charme. De gedichten die ik schrijf zijn meestal humoristisch en/of romantisch, maar ook heb ik een aantal gedichten die horen bij het ‘zware materiaal’.

Nu heb ik de laatste tijd geëxperimenteerd met muzikanten die ik toevallig in cafeetjes en zaaltjes tegenkwam. Ik vroeg of ze zin hadden om muziek te improviseren op mijn gedichten, en dit werkt heel leuk. Zo heb ik een keer opgetreden samen met een pianist, een gitariste, en gitarist + bassist, maar ook een keer met een complete band.

Dit begint nu zo'n verslaving te worden, omdat het zo tof is om samen op het podium te staan met muzikanten, dat ik nu zoek naar muzikanten die vaker mee willen doen, en waarmee we ook een programmaatje kunnen maken.

Ik woon in Eindhoven, sinds kort op kamers en moet mijn boodschappen bij de Aldi doen. Dus vraag me alsjeblieft niet of ik je kan betalen. Nee dus. En tot nu toe zijn de meeste optredens in mijn speellijst in café's en kleine zaaltjes, waarvan je nooit weet hoe groot en, of er"überhaubt een opkomst is. Je moet het echt leuk vinden en lol hebben in het maken van muziek.

Doe reacties maar via het ‘contact’ knopje van mijn website alsjeblieft.

www.tomvanpopering.tk

Daar staat ook wat meer info over mij.

Groetjes,

Tom van Popering