Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wie weet wat voor bas dit is?

• Cor

Hallo,

Gisteren heb ik een contrabas gekregen van een kennis die 'm jaren geleden al als oud beestje kocht.

Hier zijn wat foto's:

http://corny1970.spaces.live.com/

Weet iemand misschien te vertellen wat voor soort bas dit is?

Verder zou ik graag willen weten of het de moeite waard zou zijn de hals te laten repareren. In het verleden is de hals zo te zien vastgezet met bouten, maar dit heeft kennelijk niet mogen baten. Als een reparatie in de papieren gaat lopen, kan ik wellicht beter een goedkope Chinees aanschaffen. Het is voor mij (als electrische bassist) puur voor de fun.

Alvast bedankt,

Cor

• Gerard

Cor,

Vanaf een foto een bas beoordelen is erg moeilijk, maar wat ik ervan kan maken is dat het misschien wel de moeite waard kan zijn om deze bas te laten repareren.Met een nieuwe kam en een stel goede snaren die overigens door een vakman geplaatst moeten worden heb je een bas die je veel plezier kan geven. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, laat het me even weten aub.

Veel plezier ermee,

Groetjes,

Gerard

• Cor

Hoi Gerard,

Bedankt voor je reactie. Het is niet zo'n bijzondere bas, ben ik inmiddels achter hoor. Wel oud, maar een massaproduct. De hals ligt er inmiddels af. Na correctie van de hoek met de kast ga ik deze terugzetten met beenderlijm. Ben benieuwd.

Vriendelijke groeten,

Cor