Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

contrabas versterker

• fred van gool

Hallo, ik ben fred uit alkmaar en speel contrabas over een oud combootje ( een acoustic uit 1962). Het wordt tijd voor iets nieuws. Wie heeft er wat suggesties voor mij. Verder dan gallien & krueger en hevos kom ik niet maar misschien is er iemand

die wat meer weet.

• p de Lange

Hoi.

Eigenlijk hoef je niet verder te zoeken dan HEVOS maar als je die te duur vindt is Markbas een alternatief maar het blijft een alternatief. Succes Pieter.

• fred van gool

Bedankt Pieter voor je reactie en sorry dat ik nu pas reageer maar ik was even weg.

Welke combo van hevos zou vlg. jou moeten voldoen of denk je meer in

de richting van de compact set? Met daarbij een redelijke versterker natuurlijk.

Heb jij ervaring met hevos en eventueel hun versterkers (de T400 bv).

Laat nog eens wat horen als je wilt. (p.s. de little markbas ll met een aquilar basbox

was het in ieder geval niet)

groetjes fred

• p de Lange

Hoi Fred.

Ja ik heb door de jaren heen wel wat ervaring met kontrabas versterking b.v. met SWR - EDEN en laatst met EBS. Ik had de HD 350 en twee NEO 12“ boxen een leuke set maar die kleurde toch mijn bas geluid en ik miste iets van het naturel kontrabas geluid. Een half jaar geleden alles verkocht en overgegaan op HEVOS de Midget 400T 12”combo met de extra Midget 12"box.

Dit versterkt mijn kontrabas het beste tot nu toe met veel definitie, boddy,en helderheid en lichtgewicht en compakt voor het vervoeren.Ook gebruikte ik twee elementen ( Wilson en een SD systeem ) met een voorversterker dit alles heb ik nu niet meer nodig alleen de (wel prijzige) wilson voldoet prima. Wat vollume betreft heb ik 3 van de 4 keer voldoende aan allen het combo zonder extra box.

Ik speel met trio en combo in gemiddeld club en zaal verband .Maar Hevos heeft ook grotere power boxen. Het een en ander hangt ook af van wat voor element en of mic. en eventueel voorversterker je gebruikt. Natuurlijk zijn er nog veel meer goede installaties die je zeker ook uit moet proberen maar dit is mijn ervaring en tot nu toe het beste voor mij. Ik hoop dat je hier iets aan hebt

en mail me gerust als je nog vragen hebt hierover.

Groetjes Pieter succes.

• fred van gool

Hallo Pieter,

Bedankt voor je reactie op mijn vragen.Ik vermoedde al dat het niet zo simpel is om

een contrabasversterker te kopen. Maar aan jou info heb ik wat waar ik mee verder kan. De hevos combo stond/staat op 1 op mijn lijstje maar die moet ik dus nog gaan proberen om het te horen.Ik heb de double big twin van K&K met voorversterker.

Ik speel in een americana band en we doen veel acoustisch dus een giga vermogen

heb ik niet nodig dus de hevos is dan ruim bemeten.

Ik laat je nog wel horen wat het uiteindelijk is geworden, in ieder geval reuze bedankt.

fred.

• Ronald de Jong

Hallo Fred,

Hevos is inderdaad een goede optie. Wel erg aan de prijs. Voor hetzelfde bedrag kan je ook (via een winkel in Almere, even googlen) een accoustic image combo kopen. Ik heb deze laatst door een contrabascollega zien en horen bespelen en was zeer onder de indruk. (300 watt output (met extra cab) uit een zeer kleine combo).

Zelf speel ik naast pure akoestische contrabassen ook op de elektronische variant. Voor het tweede soort valt een hoop aan versterkers af omdat de elektronica het simpelweg niet trekt. Vooral Markbass valt mij tegen wanneer een versterker wat meer zijn best moet doen. Eden, G&K en Hevos doorstaan wat mij betreft als beste de test.

Zelf zweer ik wat dat betreft nog steeds bij de Gallien & Krueger 200mb (het oude model met chorus). Deze kleine combo's zijn zelfs zonder naversterking sterk genoeg om een kleine zaal te vullen en op online markten al snel voor minder dan 500,- aan te schaffen. Zelfs bij groter optredens speel ik liever over de G&K met een DI naar de mengtafel dan over mijn SWR-stack (2*10 + 1*18).

Succes met de aankoop.

Ronald de Jong

• fred van gool

Hallo Ronald, de acoustic image is inderdaad ook een optie, zeker nu de dollar

niet zo duur meer is en je dus makkelijk in america kunt bestellen. (bob Golihur).

Jij hebt met gallien&krueger goede ervaringen weet je soms ook iets van de

150 se 112 combo die wordt namelijk ook aanbevolen door diverse mensen.

Kortom, het is al met al niet echt simpel om zo maar iets te kopen dus dat wordt

de contra in de auto en uitproberen.

Bedankt voor je reactie en je ziet me vanzelf weer op het prikbord….

fred van gool.

• Ronald de Jong

Beste Fred,

De 150 Se is de nieuwe versie van de 200MB. Qua sound vergelijkbaar, al hou ik meer van de uitstraling en de kleine imperfecties (rammelen over de jaren wat) van de tweede. Ik zou persoonlijk voor een versie met chorus kiezen. Zeker met een contrabas kan een beetje chorus een lekkere sound genereren.

De combo's ken ik eerlijk gezegd niet.

Succes met de koop!

• lenny fleer

Hallo Fred,

Ik heb er net een hele zoektocht opzitten. Gespeeld op galien kruger, markbass, accoustic image, SWR baby blue en nog meer.

Wat ik merte is dat het heel belangrijk is om gewoon te gaan spelen over een versterker en te horen of dat is wat je zoekt.

Ik was wel gecharmeerd van Markbass, erg licht, wel veel bas maar uiteindelijk toch niet voor gekozen. Ook de GK was niet mijn ding. erg veel feedback met mijn bas.

Nadat ik op een HEVOS gespeeld had was er geen weg terug meer. Dus na enkel snabbels kon ik die kopen. De Midget 12 inch combo. kostte wel 1600 euro maar dan heb je wel wat. Ik ben er zeer tevreden mee maar ga vooral zelf luisteren.

lenny Fleer

• p de lange

Proficiat welkom bij de HEVOS club je oren zijn prima in orde.

Groetjes Piet.