Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

contrabas versterker

• Ad van den Berg - PROHOW

Haheren,

Voorzover jullie goede oren hebben heb je allemaal gelijk. Een en ander is namelijk sterk afhankelijk van je bas en speelstijl !!

Als bijvoorbeeld een GK-tje juist een dip of bobbel in de frequentie karakteristiek van je bas compenseert door een bobbel of dip (andersom dus), dan past dat GK-tje goed bij je bas. Klopt het niet helemaal, dan kun je inderdaad nog je chorus aanzetten… (foei!).

Hevos 12 inch is dermate neutraal en ongekleurd, dat die ook geschikt is voor veel andere bassen.

Luisteren en vergelijken dus! Denk wel ook aan eventuele toekomstige investeringen in bassen met andere (of zonder!) dips en bobbels in het frequentieplaatje.. Luisteren kan bij mij in studio 1 - PROHOW Haarlem (op afspraak). Neem dan je bas en je oude versterker mee.

Groets, Ad van den Berg, 0624249299

• Bert Radstake

Fred,

Ik speel rockabilly over een Laney versterker. Ik gebruik een DB150 top met twee boxen (4 x 10inch voor de slaptone/aanslag en 1x 15 inch voor de vette bastoon).

Geweldig geluid !!

Succes er mee, groeten, Bert

• Frans Gabler

Dag Fred

Ik heb veel gehad.

De aer amp one is het beste wat ik ooit gehad heb.

Super geluid, klein en compact.

Kost nieuw 1255 en dat is een stuk beter en goedkoper dan Hevos.

Gallien heb ik gehad , heeft echt onvoldoende vermogen

Alternatief is markbass 12 inc kosten 950 euro.

Nog goedkoper en zeker niet verkeerd; zie markplaats voor roland super 100 voor 250 euro. Die heb ik ook en is zeker niet verkeerd voor weinig geld.

http://link.marktplaats.nl/286034834 ( ik ben niet de verkoper maar heb exact dezelfde)

succes ermee

Frans Gabler.

• twan

Hallo Fred,

Ik zou maar eens naar Phil Jones gaan kijken.

It's amazing man.. wat ze uit die speakertjes krijgen.

Een ware doorbraak met zeer tilbare boxen.

Richard in Almelo is dealer. Zelfs Chalie Angenois (P.de Leeuw) heeft zo'n ding.

Gewelllllddigggg.

Groet Twan

• Stingray

Fred,

Ik snap niet dat zg. neutrale versterkers hier worden aangeprezen. Want die bepalen niets tot weinig maar je eigen oren bepalen wat jij goed vind klinken. En als ik ook nog lees welk prijskaartje er hangt aan een zg. neutrale versterker dan zakt m'n broek af. Mensen denk toch na….een versterker mag absoluut kleuring geven aan het geluid zolang je oren het als zeer aangenaam en prettig ervaren. Dus Fred gooi aub dat geneuzel over ‘kleurloos’ op een hoop. Ik doe dit al jaren en mijn geluid is altijd supervet gebruikmakend van prima versterkers. Op dit moment gebruik ik voor kroegen en kleine podia een GK 150W en voorheen een SWR Workingman 12“. Deze laatste was niet zo geschikt qua regelmogelijkheden voor de contrabas maar de GK weer wel. Heb ik een grote gig en ik kan uitrukken met groot materiaal dan gebruik ik 2x SWR Workingman 2 x 10” cabinets met een SWR 350W losse top.

Wat verstandig is stil te staan bij twee belangrijke standpunten namelijk wat is je budget en sta je ervoor open om met kleinere systemen te werken. Dit laatste is een snel stijgende trend in basversterkerland en is een welkom voor de (veelspelende) schnabbelende contrabassist. Gaat je budget t/m ca. EUR 1.000,00 dan zou je selectie er zo uit kunnen zien: de GK 150 (E700/E800), MARKBASS MINIMARK COMBO, PHIL JONES FLIGHTCASE BG-150 en de SUITCASE. Dit zijn absolute aanraders mn. de GK 150 en Markbass amps. Deze amps zie ik erg veel bij profs en semi-profs. Minimaal vermogen bij deze amps in deze prijsklasse is ca. 120W/150W. Ga je tot EUR 2.000,00 e.v. dan is de AER AMP ONE (of TWO) Combo een grote hit, en Acoustic Image combo's. Boven de EUR 2.000,00 is voor mij niet interessant omdat je dan in de klasse komt van die saaie kleurloze amps en je hebt minder merken die goed vertegenwoordigd zijn. Ikzelf wil in de toekomst wat meer gaan doen met die AER ONE/TWO amps.

Waar je ook aan moet denken of je contrabas goed is ingespeeld met de strijkstok. Plukkende bassisten vergeten weleens dat het een strijkinstrument is dat z'n optimale klank bereikt dmv. strijken.

Good luck !

S.

• Martin Hulshoff

Heb sinds kort een Hevos superset - 12“ +slottweeter en 15” ( dank je wel Ad v/d Berg - PROHOW Haarlem ) en het klinkt te gek! Kost wat maar dan heb je ook wat……

• Marcel

Misschien wat laat om te reageren, maar toch. Ik speel inmiddels een poos over HEVOS 12 inch Compact, dus niet de midget maar een maatje groter. Heb destijds een van de laatste van dit model gekocht tegen gereduceerde prijs (nu alleen nog comact 15 inch dacht ik). Als ik alleen oefen over dat geval, valt de klank mij eerlijk gezegd wat tegen, mijn oude veel goedkopere versterker kleurde veel warmer. Maar: op het podium is die HEVOS geweldig, geeft veel definitie, is transparant en tegelijk vet. Ik overweeg er een 15 inch cabinet bij te kopen maar heb niet zo'n zin in veel gesjouw. Hoe dan ook, geen spijt van HEVOS compact 12 inch met tweeter.

• Ger Rem

Hallo Fred,

Geen idee of dit werkt, maar je naam heb ik van iemand doorgekregen.

Wij (gitaarduo, die beiden zingen en meerdere instrumenten bespelen) zijn op zoek naar een zingende contrabassist in de regio Hoorn. Wij zijn zeer ervaren en spelen popmuziek en folk vanaf de zestiger jaren tot heden. Alles akoestisch overigens.

Heb je een tip?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,

Ger.

• marcel

Dag Ger,

Ik lees over je muziekduo.

Ik ben een 44 jarige amateurmuzikant uit Amsterdam.

Speel al zo'n 25 jaar gitaar en basgitaar en sinds 2 maanden heb ik ook een contrabas erbij.

Heb een eigen combootje, maar wil er graag meer bij doen. Hoorn is iets verder weg, maar het lijkt me best leuk iets te proberen.

Ik speel overigens ook andere instrumenten, bijv. toetsen en zelfs drum of percussie vind ik leuk.

Ben niet echt liefhebber van top-40 materiaal, liefst een beetje eigenwijzere muziek, maar vindt tegelijk ook weer veel leuk.

Mocht je interesse hebben, laat even weten wat voor nummers jullie spelen om teleurstelling te voorkomen.

Dus als je nog zoekt wil ik best een keer langskomen.

groet, Marcel

06-51701655

m.groenen1@upcmail.nl

• fred van gool

Ger Rem Schreef:

——————————————————-

> Hallo Fred,

>

> Geen idee of dit werkt, maar je naam heb ik van

> iemand doorgekregen.

> Wij (gitaarduo, die beiden zingen en meerdere

> instrumenten bespelen) zijn op zoek naar een

> zingende contrabassist in de regio Hoorn. Wij zijn

> zeer ervaren en spelen popmuziek en folk vanaf de

> zestiger jaren tot heden. Alles akoestisch

> overigens.

> Heb je een tip?

> Alvast bedankt voor de moeite.

>

Hallo Ger,

Toevallig dat ik vandaag op de site van contrabas prikbord kijk.

Lang geleden heb ik daar om advies gevraagd over contrabas versterking.

Ik zie dat het een eigen leven is gaan lijden door de tijd.

Toch ben ik wel benieuwd van wie je mijn naam hebt.

Ik speel inderdaad contrabas en gewone bas en wat gitaar en doe op het ogenblik

niet iets in welke vorm dan ook. Ik ben wel in voor iets nieuws dus mochten jullie

iets willen dan hoor ik graag wat meer van jullie.

Groeten FR@.

hier ook even een e-mail adres (kun je rechtstreeks mailen)

fredvangool@gmail.com