Howdy,
Ikzelf heb een chinese bas gekocht bij thomann.Ik heb er de rotosound rs 4000 snaren bij gekocht en er een steun gratis bijgekregen.Dit alles heeft mij 670 euro gekost.Werd gratis thuis geleverd.Ik had hem na 4 dagen.
http://www.thomann.de/de/thomann_kontrabass_rockabilly_01.htm
Ik gebruik die bas voornamelijk om te slappen, en de kwaliteit van de snaren is voor mij het belangrijkst.De rotosounds zijn wel niet goedkoop,maar velen vinden die de beste.Mijn vriend heeft ze na 7 jaar toch maar eens vervangen!!
De kam was door de firma perfect op hoogte geplaatst (9 mm boven het einde van de toets).Hij stond perfect afgetekend op de bas.Dus gewoon nieuwe snaren erop,en spelen maar.
De klank zal (acoustisch) idd wel wat minder zijn dan een bas van 5000 euro,maar who cares!!
De dikte van de hals is +/- 5 cm, dus die zal zo snel niet plooien.
Hij bestaat uit laminaat,ja,maar , nu en dan ga ik erop staan :-) , ik ben niet van plan om op een bas van 2000 euro te gaan staan.
Bij electrische versterking is de pickup en de versterker het belangrijkst.Dan telt de kast niet meer,meestal worden de gaten zelfs toegekleefd tegen de feedback.Anderen spuiten de kast vol met schuim,echt waar…..
En de toets zal ik ook wel eens vervangen,indien versleten….
Al die ebbenhouten toestanden zijn idd veel beter en gaan veel langer mee,maar voor die prijs kan ik al 4 bassen verslijten,hé.
Hopelijk heb je hiermee wat meer info
greetz