Hallo allemaal,
Ik verkoop mijn 1/2 contrabas. Het is een geheel massieve bas met gevlamd vlak achterblad uit Reghin (Roemenië), een kwaliteitsinstrument dus. Hij is zo'n 15 jaar oud, maar hij kan ook ouder zijn. Toets en staartstuk zijn van A kwaliteit ebben.
De bas heb ik met contrabasbouwer/reparateur Lucas Suringar omgebouwd naar een 3/4 mensuur (104 cm): andere kam op een lagere plek (1/2 kam zit erbij dus je kunt ‘m zo ombouwen) en de stapel is een stukje naar beneden verplaatst. Er zit een poot met een extra lange staaf in, ik ben bijna 2 meter lang en ik gebruik ’m niet eens helemaal. Het is dus eigenlijk een 3/4 bas in een 1/2 verpakking.
Ook is bij het ombouwen de toets gevlakt en is de topkam goed afgesteld. De bas klinkt zeer goed en hard voor een 1/2 kast.
De bas is veel gebruikt, hij is in goede staat, maar er zitten hier en daar wel wat krassen. Langs de randen is hier en daar de lak weggesleten, dat wordt bijgewerkt. Een klein scheurtje in het bovenblad (bij het f-gat, niks in de buurt van de eigenlijke constructie) is niet helemaal mooi gerepareerd door een vorige eigenaar.
Ik verkoop 'm niet graag, maar ik heb eigenlijk een 3/4 of 4/4 bas nodig omdat ik 90% van de tijd akoestisch speel met een accordeonist en een drummer en dan mis ik in slecht klinkende situaties toch wat power. Als je versterkt speelt heb je daar overigens helemaal geen last van.
Naar keuze voorzien van Velvet Garbo's of Thomastik Spirocores. Element hou ik zelf.
De waarde is geschat op zo'n € 2500,-, maar ik ben zelf bezig met de aankoop van een bas die minder kost, dus doe gerust een bod via de mail.
Mail me ook gerust met eventuele vragen en uiteraard voor foto's.