Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kopen via internet

• B.P. van Bueren

Ik ben van plan een 3/4 contrabas via Internet te kopen en wel met onderstaande specificatie:

TECHNISCHE DETAILS:

Hals van ahornhout

Dek: Fichte

Zijkant en bodem: Ahorn

Hals: hardhout

De strijkstok is mooi van vorm en verrassend licht en is voor een veilig transport in een extra vak van de gevoerde tas ondergebracht.

ARTIKELNUMMER: 40305

PRIJS: EUR 399,00

Ik wil er alleen thuis op (leren) spelen eventueel om m'n zoontje met z'n gitaar te begeleiden.

Valt deze contrabas binnen 5 jaar uit elkaar of kan je deze niet/nooit goed stemmen?

• Adriaan Kragten

Op 20-10-2007 is een soortgelijke vraag gesteld “contrabas vereisten” waar toen uitgebreid op gereageerd is. Misschien heb je daar wat aan. Ook op het panel van de website van Philip Baumgarten www.baumgarten.nl is dit onderwerp al eens behandeld. Maar elke bas heeft zo zijn goede en slechte eigenschappen. Ik zou nooit een bas kopen zonder hem eerst uit te proberen. Als je dat zelf niet kunt beoordelen moet je iemand meenemen die dat wel kan.