Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Prachtige Roemeens/Hongaars 3/4 contrabas te koop

• Don

Mooi gevlamde kast, zowel voor- als achterblad flink gewelfd,massief. Bouwjr rond 1975. In 't verleden als strijkinstrument in orkest gebruikt,later in de jazz en bluegrass muziek bespeeld;

Dit vioolmodel is getaxeerd op 6000 euro (rapport aanwezig),maar tegen ‘n redelijk bod mag hij weg. Mocht je geïnteresseerd zijn, je kan ’m bewonderen in ‘t atelier van Jurgen Preyer te Arnhem. Indien gewenst, stuur ik wat foto’s .

Groeten,

Don

• Nienke

beste Don,

graag zou ik wat foto's ontvangen van de bas. Ben (amateur)cellist en overweeg contrabas erbij of tijdelijk ipv te gaan spelen. Zou dit een geschikt instrument kunnen zijn?

Heb je suggesties/advies waar op te letten mbt aanschaf van een bas?

Bij voorbaat dank, Nienke van der Veer

(Utrecht)

• Don

Hallo Nienke,

heb pas laat je reactie op mijn advertentie opgemerkt : deze bas heeft ‘n iets bredere hals dan de gemiddelde contrabas,bedoeld als strijkinstrument maar even goed geschikt als “plucking”instrument in de jazz en andere stijlen,heeft als voordeel bovendien dat er meer ruimte tussen de snaren zit ; qua geluid heeft ’t ‘n diepere klank dan ’n gelamineerd exemplaar, ik zou zeggen, probeer ‘m even uit in Arnhem bij Preyer. Als je me je mailadres wilt sturen dan kan ik je de foto’s verzenden.

Met vr groet,

don