Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spreuken contrabas

• Tessa

Hoi,

Weet iemand een leuke spreuk of een klein rijmpje met betrekking tot de contrabas/bas?

Mijn zus speelt dit namelijk en als cadeautje wilde ik op truttigtegeltje.eu een tegeltje over de contrabas maken, maar ik kan helemaal geen spreuk bedenken! Het moet twee of vier regels hebben, liefst rijmen, en er moet een soort moraal in zitten. Ik zat te denken aan iets als:

De viool produceert hoog geluid,

de cello ook een soort gekras,

maar echte, mooie, lage tonen,

komen uit de contrabas.

(nee, ik ben niet van mening dat een cello noch een viool gekras produceert). Maar even als voorbeeld. Alleen hier zit verder helemaal geen moraal in.

Als je iets weet hoor ik het graag!

Groetjes,

Tessa

• Ron

Hallo Tessa,

Misschien heb je hier wat aan?

Vele muziekjes kunnen op elkaar lijken.

Of het nu is met tokkelen of strijken.

Maar echt mooi wordt het pas.

Met het volle geluid van een contrabas.

Of deze:

Muziek brengt je in hoger sferen.

Ook als je hierin de noten blijft studeren.

Maar hemels wordt het pas.

Met het geluid van een contrabas.

Meer schiet mij nu niet te binnen.

Hopelijk heb ik je hiermee op weg geholpen.

Succes, groet, Ron.B) (www.reizendesterren.nl).

• paul feyaerts

wat vind je van :“ en ik mag weer op de contrabas slaan”. betekenis : een onmisbare rol spelen in iets, doch de anderen, op de voorgrond, gaan met de eer lopen. gehoord in Gent in de jaren ‘70. ’t is geen rijm of spreuk, eerder een gezegde, die sinds de muzikale ontvoogding van de contrabas weinig zin meer heeft. ik heb het eenmaal gehoord en dan nooit meer ………

gr ………….. Paul Feyaerts

0032 485 327 057