Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gezocht: gevorderde contrabassis(te)n voor Don Quichotte project

  • Nieuw Geluid

    Gezocht: gevorderde contrabassist(en) voor Don Quichotte project

    Eind oktober 2012 start het Haagse projectorkest Nieuw Geluid met een project over Don Quichotte, de hoofdpersoon uit de roman ‘De vernuftige edelman Don Quichotte van La Mancha’ van Miguel de Cervantes.

    Dit boek vertelt de komische reisavonturen van een oude Spaanse edelman die denkt dat hij een dolende ridder is. Don Quichotte is het stereotype van de idealist, een dwaze held die zich met zijn goede bedoelingen maar onpraktische daden min of meer belachelijk maakt.

    Don Quichotte is inspiratie geweest voor veel orkestwerken, liederen en opera’s. Nieuw Geluid laat hiervan een selectie horen en zien in een muziektheatervoorstelling in Spaanse sferen. Om de bezetting van het symfonisch blaasorkest compleet te maken, zoeken we nog een aantal contrabassisten.

    Geïnteresseerd?

    Kijk op www.nieuw-geluid.nl

  • ernest dobber

    Hallo!

    Ik ben Ernest Dobber. Muziekdocent,contrabassist.

    Ik las toevallig over het don quichotte project. Leuk, een van mijn favoriete vertellingen.

    Als beroepsmusicus/docent kan ik mij helaas niet veroorloven me als deelnemer aan te melden.

    Wat ik desgewenst kan bieden is dat ik tzt tegen een geringe vergoeding bij de laatste repetities

    en concerten het orkest kom versterken.

    met vriendelijke groet, en veel succes gewenst,

    Ernest Dobber